Lukijat

lauantai 5. elokuuta 2017

MIKÄHÄN MUA VÄSYTTÄÄ ???







Lastenlapset Kakkonen ja Kolmonen ovat meillä.
Heidän vanhempansa menivät vaihteeksi Keskiselle.


Laittelin lapsille makaroonilaatikkoa, aikuiset joivat kahvit
sekä jotakin naposteltavaa sen kanssa.

Mansikoita olen perannut ja laittanut pakkaseen.
Osan jätin Turkin jugurtin sekaan.
Se on muuten hyvä yhdistelmä, lapsetkin tykkäävät.








Kyllä mä syynkin tiedän, miksi mulla on veto pois.
Ei kehtais tehdä yhtikäs mitään.
Tulin tänne teitä moikkaamaan, ja lueskelemaan postauksianne.


Isäntä viime yönnä kuhki klo 2.00
Oltiin menty pari tuntia ennemmin nukkumaan.
Mä olin ihan sikeessä unessa.

Meillä on makkarin ovi kiinni, silloin kun joku on tuolla yläkerrassa.
Mä kuulen aika helposti heidän ääniään, varsinkin jos tulevat
alakertaan.


Ensin isäntä avas oven-----laittoi kiinni...........

................tuli takaisin makkariin............ovi auki--------ovi kiinni.

Eikä muuta tarvinnut kun jo heräsin tuohon ekaan aukasemiseen.

Kaiken huipuksi isäntä lähti taas .............ovi auki............ovi kiinni.
Sit mä kuulin et se kävi pilleripurkilla.

Kait se otti särkylääkettä selkäänsä varten, kun tota tallin
kattoa on urakoinut.








Mä kerron tosta urakasta sanoin ja kuvin joskus myöhemmin.

Mennään takaisin yölliseen juttuun.

No enhän mä unta saanut...............käänsin oikealle..........vasemmalle...
.............oli kuuma................kylmä !!!!!!!

Aikani kun olin melskannut sängyssä, niin eiköhän päänuppiin
mennyt särkyleidi, ei vielä Söör Migreen. !!!!!! Mr...mr, mr

Monta tuntia vaihdoin kylkeäni puolin ja toisin.
Tyyny oli huonosti, välillä se painoi niskaa, sattui silmiin.

Ota silmätipat esille............ei auta.............lisää tippoja silmään.







Kyllä mä kaipasin unienkeliä, mutta ei sekään lennellyt mun 
ylläni...............lonkkaa särki...........leikattua haavaa kirveli.


Päätä rupes enemmän ja enemmän jyskyttämään................mrr...mrrr.
kyllä isäntä tästä vielä kuulee kun aamu koittaa !!!!!!!!!!!







Eipä auttaneet kukkien miettiminen, eikä sateenropina.
Sekin piti niin valtavaa meteliä, pitikö senkin nyt just tänä
yönä jyskyttää ikkunapeltejä, kattoa ????



Viimein mä katsoin kelloa.............kahdeksan........talossa oli syvä
hiljaisuus.
Siis koko yläkertakin nukkui...............koira nukkui............isäntä
nukkui.

Just joo, nyt se nukkuu, olis nukkunut kello 2.00, mitähän se silloin
päätti opetella aukasemaan ja laittamaan ovea kiinni ?????


Hetken päästä kuului mun viereltäni:   huomenta kultaseni !!!

Eipä paljon imartelu mua auttanut...............väsytti niin vietävän
paljon.............pää kipeenä.







Heti kun jaksoin puhua, kysymys isännälle:
Mitä sä kuhkeit yöllä kello 2.00 ja pitikö tota ovea harjoitella
auki-kiinni systeemiä ??????



Hän tuumas.............no ei se kato kelloa....................siis vessakäynti..... 
pillerin otto................ja en ymmärrä mikä se ylimääräinen jutska oli ?


Kyllä voitte arvailla miksi on tällänen oli mitä mulla nyt on .

Ei paljon nappaa mikään, pakkotöitä on kaikki.

Ei auta kuin laittaa ruokaa taaaaaaaas...............saunaan illalla.....
nukkumaan omaan sänkyyn, sitä mun kroppani vaatii.








Taitaapi olla ton pääni kanssa ................otettava on migreenin
täsmälääke......ohi toi jomotus oikealla puolella ei mee minnekään.


Kahviakin olen yrittänyt lääkkeeksi, ei tehoa............!!!


Kyllä toi yöuni on vaan ihmiselle niin tärkeä asia.

Mulla on ollut muutenkin reumani vuoksi sellaista pätkäunta,
liiankin kanssa.

Ovi auki-kiinni vaivaa en kaipais yhtään.

Ens yönä meillä ovi on AUKI siis kokonaan !!!!!!!







Jospa sitten nukkuisin ruususenunta !!!!

 

10 kommenttia:

  1. Kyllä se harmittaa, jos joku herättää kesken unien.
    Minäkin herään pieneenkin ääneen ja sitten kestää taas saada unta.
    Toivottavasti saat ensi yönä nukutuksi.

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti ensi yönä saat nukuttua.
    Rentoa iltaa sinulle!

    VastaaPoista
  3. Uni auttaa särkyihinkin, syviä unia ensi yölle !

    VastaaPoista
  4. Voi Tuija, otan osaa. Nyt on vielä lisäksi lähes täysikuu, joka sekin vaikuttaa monen uneen. Toivottavasti migreeni ei enää vaivaa. Toivon myös teidän isännälle levollisia unia tulevaksi yöksi. Hauska tuo sinun: Jospa sitten nukkuisin Ruususen unta". Olen juuri Tarinateatteri-päivillä, jossa teemana on Ruususen 100 vuotta kestänyt uni Suomen 100-vuotis juhlavuoden kunniaksi. Toivon kohta myös itse nukkuvani Ruususen unta täällä vieraassa sängyssä.

    VastaaPoista
  5. Kaikesta rouhevuudestaan huolimatta ihana kirjoitus! Tiedän tämän väsymyksen huonosti nukutun yön jälkeen. Minulla se on vakio. Toivottavasti tulee parempia öitä!

    VastaaPoista
  6. Minäkin olen tosi herkkäuninen, siksi usein nukunkin korvatulpat korvissani, niin en herää ihan kaikkein pienimpiin ääniin. Toivotaan sinulle parempia öitä 💛

    VastaaPoista
  7. Se on inhottavaa jos ei saa kunnolla nukuttua yöllä, menee päivä pilalle... Muakin on nykyisin väsyttänyt aika lailla, vaikka, huom. olen nukkunut yölläkin...Hyvää päivää kuitenkin Sinulle Tuija !

    VastaaPoista
  8. Luulen, että ruususenunta kaivataan monessa paikassa, niin täälläkin. Toivotaan parempia öitä.

    VastaaPoista
  9. Mä toivotan täältä kauniita unia ensi yöhön!🌹

    VastaaPoista
  10. Kamalaa tuo kun ei saa nukutuks ja tuo migreeni vasta kamala vaiva onkin. On tästä minun kuuroudestani se hyvä puoli,että kun otan laitteet yöksi pois korvista,niin saa vaikka pommi pudota,enkä mä tiedä mitään.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi !